mandag den 26. september 2016

MandagsMani 26-09-16

Ja, denne gang er ugens Mandagsmani tema, 80'erne.
Jeg har absolut ingen erfaring med det årti, da jeg først er født i 1993. Men jeg har googlet mig frem til, at det handlede om pang/neon farver og sjove mønstre.

Jeg har derfor valgt at prøve en ny teknik af. Jeg ved ikke hvad den hedder, så hvis du gør, så vær sød og hjælp mig i kommentarerne. :)

Men!

Jeg har altså startet ud med at male forskellige farver lak, på min fairymat. (sådan en silikone-måtte).


Så har jeg, mens det tørrede, lavet en hvid base på alle mine negle.
Efterfølgende har jeg forsigtigt pillet lakken af måtten, og klippet trekanter og striber af de forskellige farver.

Til sidst har jeg, en negl ad gangen, puttet top coat på, klasket de forskellige udklip på, og fjernet det der stak ud over kanterne med en clean up brush og acetone, og til sidst toppet af med top coat igen.


Det tog mig 1½ time fra start til slut. Så det er lidt tidskrævende, men eksempelvis mine trekanter har fået meget skarpere hjørner, end hvis jeg havde gjort det i frihånd. Og så slipper man for at ens mønstre bliver streaky, fordi man bare kan sørge for at laget er tykt nok.

Det roder og sviner en del, men er ret simpelt at rydde op, med en god lakfjerner. :)


Ved du ikke hvad Mandagsmani er? Så kan jeg lige sige, at det er, hvad det er. En Mani man laver og viser frem om mandagen.
Vi har en facebookgruppe, her, www.facebook.com/mandagsmani, og her hygger vi sammen. Hver uge kommer der et tema, og så holder vi os inden for det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar