søndag den 20. november 2016

DIY julepynt #1

Jeg har besluttet mig for, at jeg en gang eller to i ugen, her de kommende uger, vil hygge mig med at lave julepynt.
Jeg har brugt oceaner af tid på Pinterest, og fundet en masse nemme og ikke så dyre ting og sager, man kan lave.

I går har jeg f.eks. dekoreret julekugler med neglelak.

Det fungerer lidt ligesom watermarble - altså at dryppe lak i vand, og lave mønstre på den måde.

Jeg har købt nogle små foliebakker, og 12 julekugler i Kvickly, og så bare lige rodet mine gemmer igennem for lakker som ikke bliver brugt så tit, og som jeg godt kunne undvære en slat af.


Trin 1: Fyld lunkent vand i foliebakken. Find desuden køkkenrulle, tandstik, kugler, engangsshotglas og neglelak frem.


Trin 2: dryp neglelak ned i foliebakken, flere forskellige farver og dråber hist og her. Rod rundt i lakken med tandstikken og find din julekugle frem.

video

Trin 3: Dyp kuglen i vandet med lak, og drej rundt.


Trin 4: Sæt kuglerne med bunden opad, ned i et engangsshotglas, så kuglen kan tørre.


Trin 5: Vent på at kuglerne er tørre, og hæng dem så op.


Det er altså jævnt nemt, og noget jeg også vil vurdere man kan gøre med sine børn. Det kunne være en ret hyggelig julegave til bedsteforældrene.
En god ide er dog at dække bordet af i avispapir eller lignende, inden man går i gang. I hvert fald, hvis man ligesom jeg, har en tendens til at svine og sprøjte med neglelakken. Er uheldet ude, kan lakken dog ret simpelt fjernes med acetone, såfremt bordet kan tåle det. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar