onsdag den 23. november 2016

Husk lige håndcremen


Ja... Jeg vil altså lige slå et slag for vigtigheden af, at passe på sine hænder, her i kulden og efterårs/vinter-vejret.


Jeg er selv VIRKELIG dårlig til at huske det, og ofte bærer mine hænder, og særligt mine neglebånd præg af det.
Men helt seriøst. Gør dig selv en tjeneste, og husk at brug en god håndcreme af og til. Jeg har sørget for, at jeg har en i mit natbord, en i min taske og en stående fremme på mit sminkebord.
Men okay - jeg har også rigeligt at vælge imellem.

Til brug "på farten" er jeg glad for den fra Clarins. Den absorberes hurtigt, dufter godt og virker fint. Det er nemlig død irriterende at være ude et sted, og så lige tænke "nej, der var jo en håndcreme i min taske", hvis man så skal rende rundt med fedtede og klistrede fingre og hænder i en time efter.

Når jeg går "all in" en sjælden gang imellem, herhjemme, giver jeg mine hænder en let scrub med RITUALS Miracle Scrub, som er en let scrub, der fjerner døde hudceller og hård hud fra hænder og fingre, og så dufter den lidt af grøn te eller sådan noget urtenoget. Neglebåndene får olie, her bruger jeg CND Solar Oil, som dufter skønt af marcipan, og hænderne får derefter en tur med RITUALS  Miracle Balm. Den er ret tyk i konsistensen og dufter lidt af blomster. Den tager lidt tid at arbejde ind i huden, men ens hænder har det fantastisk efter sådan en tur. Jeg burde nok gøre det en gang i ugen med al det neglelakfjerner og acetone og alt mulig andet møg, jeg udsætter mine hænder for - men det sker nok nærmere en gang i måneden...

I mit natbord ligger en håndcreme fra Yves Rocher. Den er også rimelig hurtigt absorberet, og så dufter den simpelthen FANTASTISK af brombær. Det er en rar duft at "falde i søvn med".

På mit sminkebord står min creme fra NAOBAY, dels fordi den er flot, og sådan lidt "luksus agtig" at se på, med dens hvide tube og trælåg, og dels fordi den dufter så lækkert af appelsin. Det minder mig lidt om jul.


Jeg får næppe brug for at købe en håndcreme lige i den nærmeste fremtid. De fleste har jeg fået i diverse Goodieboxes, og selvom jeg nu ikke har været medlem i godt et år, så er jeg altså langt fra løbet tør endnu. Og jo.. Der er jo et eller andet med holdbarhed på sådan nogle produkter, men, ærligt, så gider jeg ikke gå så meget op i det. Jeg tvivler på at jeg får "syge" hænder af det, og jeg synes det er lidt noget pjat at smide dem væk, for at købe nye i stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar