mandag den 12. december 2016

#MandagsMani 12-12-2016

Wow. Denne uges tema er Glitter, og jeg måtte ud i hele tre forskellige, før jeg var tilfreds. Vejen dertil var lang og besværlig... øv.

Første forsøg blev lavet med en jelly-glitter lak, som for det første tog tre lag, før den dækkede nogenlunde, og for det andet krympede under topcoaten bag efter. Buh. Men ideen synes jeg egentlig var okay. Fandt nemlig en jelly-glitter lak, som matchede en af mine andre lakker. Så glitter lak på tre negle, og to negle med creme-lakken, en gang mat top coat på dem, og så juletræer i guld. Bare ærgerligt det ikke fungerede så godt i praksis.


Næste forsøg havde jeg ikke rigtig nogen plan med. Jeg startede med en peel-off base coat, og så glitterlak på to negle og rød på de sidste tre. Og så var planen egentlig noget zig-zag chevron halløj, men chevron stickers og peel off er bare ikke en god kombi.. Hm. Så det blev til stamping i stedet, og det tog desværre lidt for meget af grundfarven. Buh hu.


Til gengæld gik 3. og sidste forsøg ganske godt. Her har jeg startet med en nude-shimmer lak, derefter "franske tipper" i sort, juletræer på ring-fingrene, og så en hvid "glitter" (hedder det glitter når det ikke er shiny metal ish?). Det skal i hvert fald forestille de der snerystekugler, og det synes jeg også er gået helt fint!


Juletræerne har desuden fået en glitter-paillet stjerne. :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar